torsdag, april 03, 2014

Silvio Rodríguez...

...på Spotify. Blir stel som en pinne. Varm och förälskad. Konstig. Och helt klar. Tonerna skickar mig bakåt i tiden. Inte så att jag borde vara där. Eller kommer dit. Men hjärtat gör en resa. Tankarna rusar i minnen och dolda skatter. "Onliners" som överlevt snart 25 år.

Jag bytte liv. Gick i terapi. Träffade en ung norska. Flyttade hit. Tappade fotfästet i Sverige.

Står nu på mina stora fötter. Stora delar av dygnet lika stadigt som storlek 48 borde stå. Men vet lite om vem jag valt att vara. Eller varför det blev så. Har en väldigt tydlig riktning framåt. Uppåt. Men lagom fort. Att ta mig tid till vårsolen i trappan där jag sitter just nu. Njuta av värme, ljus & en kopp gott kaffe. Känna doften av tvätt som hänger på tork.

Sneglar på Eddy. Dags att njuta livet tillsammans. Vi har bägge två haft en hård vinter. Smeker lindorna på styret. Känner greppet. Två timmars jobb och ny kedja så är vi på G igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ójalá - minns du den? Latinamerikakommittén i Jkpg... Allt gott! Anki

K sa...

Lyssnade på den innan jag skrev inlägget :)
Tiden flyter stilla...

K